سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چاپ بنر و فلکسی

فلکسی چیست؟

 

فلکس نیز مثل بنر از وسیله‌های تبلیغاتی به حساب می‌آید که جهت تبلیغات در بالای ورودی مراکز خرید، پاساژها، فروشگاه‌ها و درمجموع در تابلوهای دارای لامپ مهتابی کاربرد دارد.

شروع استفاده از این نوع از تبلیغات در ایران به سال 1375 باز می‌گردد که به دلیل استفاده و کاربرد نور و تکنیک‌های بصری مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

قابلیت عبور نور در این تابلوها باعث افزایش بازدیدکنندگان به‌ویژه در هنگام شب می‌گردد.

بدیهی است در شرایط امروزی با این حجم گسترده از تبلیغات، پیروزی از آن مجموعه‌ای است که در طرح‌های خود خلاق، نوآور و خاص باشد تا بتواند با جلب نظر مخاطب گوی سبقت را از شرکت‌های هم‌تراز خود بربیاید.

 

 ارائه‌کننده این نوع چاپ در بازار فعلی دو کشور کره و چین می‌باشند. بدیهی است که کیفیت در جنس محصول کشور کره  بالاتر می‌باشد. چاپ روی سطح فلکس اور(ever) ساخت کشور کره جنوبی که از معروف‌ترین اجناس موجود در بازار می‌باشد توسط مجموعه جاوید چاپ توصیه می‌گردد.

گرماژ چاپ فلکسی محصول کشور چین 18 انس و کشور کره به 20 انس می‌رسد. ردشدن نور از ویژگی پایه فلکسی­ها می‌باشند. در این نوع از چاپ برای نصب فلکس به تابلو فلکسی نیازمند هستیم.

ساخت تابلوهای پرنور و پر زرق و برق در سطح شهر در چهار مرحله صورت­ می­گیرد:

1-    ترسیم طرح:

طراحی بنرها توسط نرم افزارهای گرافیکی انجام میشوند مثلcorel  یا Adobe Illustrator 

2-    چاپ:

 بالاترین رزولوشنی که   توسط چاپگر اکوسالونت تشخیص داده میشود، رزولوشن 150 dpi  استبه همین دلیل در طراحی نیازی به تنظیم تصویر با وضوح بالا نیست زیرا منجر به افزایش حجم فایل و در نهایت سنگینی بازدهی می‌گردد. در طراحی بنرها، از ترکیب رنگ  CMYK استفاده میکنند.

3-    ساخت قاب تابلوو نصب:

قاب‌های پروفیلی برای نصب فلکسی­ها درهمان ابعاد چاپ شده ساخته می­شوند.

4-    تعبیه منبع نور:

ویژگی نورپردازی در تابلوهای فلکسی از مهمترین قابلیت‌ها و در واقع وجه افتراق فلکسی با دیگر ابزارهای تبلیغاتی می‌باشند. از این سو نباید از این مرحله بدون توجه گذر کرد. این مرحله به چند طریق صورت می‌پذیرد:

در روش نخست مهتابی روی یک ورق گالوانیزه نصب می‌گردد و تأمین نور از طریق داخل جعبه و ورای روکش اصلی انجام می‌گیرد. روش دیگر که موجب ذخیره انرژی  و جلوگیری از هدر رفت آن می‌باشد تعبیه لامپ‌های LED در پشت روکش نهایی می‌باشد. در روش سوم نور تابلو توسط پروژکتورها فراهم می‌شود. با کاهش عمق تابلو در روش سوم نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

دریافت اطلاعات بیشتر در| جاویدچاپ